Måndag igen!

Så var äntligen hemtentan helt klar, nu ska den bara skrivas ut. Så skönt...det enda jag har kvar nu är ett bokseminariumsreferat och ett seminarium på hemtentan. Sen är ÄNTLIGEN denna kursen slut och jag ska börja på allra sista kursen på socionomprogrammet. Känns så galet skönt att det snart är över samtidigt som det är oroväckande att socionomjobben inte direkt växer på träd i denna lågkonjukturens tider. Får va innerligt tacksam att jag har min lilla firma och mina nagelkunder och snart vaxkunder. Många i min klass tar raka klivet ut i arbetslösheten och det är inget som lockar mej alls.

Men men måndag ieg. Har jobbt några timmar, sen blev det träning och sen sista tentafixen. Var skönt att sitta och slappa vid teven utan att ha en massa saker som hänger över mej. Det ska bli det bästa med att sluta skolan, när man e ledig är man ledig det finns inget man "borde" läsa eller skriva. I morn blir det en lång dag på jobbet...Men på onsdag blir det lugnare igen skönt efter min tuffa förra vecka behöver jag lite lägre tempo denna vecka. Fast med tanke på hur fort tiden går är det nog helg igen snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0